dinsdag 15 april 2014

Volg je droom!

Dit artikel vond ik op www.voorpositiviteit.nl. Soms is het moeilijk uitleggen waarom wij zo graag naar Tenerife wilden. Kunnen we ons geluk niet thuis vinden. Natuurlijk wel, maar er is meer. Mark Verhees brengt het mooi onder woorden:

Volg je droom

Er zijn vele mooie redenen om echt je droom te volgen. 10 redenen die ik zelf ervaar en die ik ook terugzie bij anderen die hun droom volgen.
  1. Je hebt dit altijd al gewild.
    Iets diep in jezelf geeft je energie. Het doet je hart sneller kloppen. Iets in jezelf weet wat je echt graag wil, waar je kippenvel van krijgt. Iets wat je diep van binnen raakt.
  2. Je ervaart dingen die je nog nooit hebt meegemaakt.
    Het volgen van je droom betekent dat je het beste uit jezelf haalt. Je leeft van binnenuit en gaat je echt ontplooiien. Dit betekent dat je gaat ontdekken en dat je dus ook voortdurend prachtige nieuwe ervaringen opdoet.
  3. Je stimuleert je eigen moed om te doen.
    Je lef om te leven groeit. Je wordt moedig. Passievolle verlangens nemen het over van angsten. Je stopt nergens voor. Er is namelijk één ding wat je echt graag doet. Het liefste de hele dag, iedere dag.
  4. Je gaat anderen stimuleren en inspireren.
    Persoonlijk vind ik deze heel mooi en waardevol. Doe wat je zelf wil doen in plaats van te doen wat anderen willen dat je doet. Je zult een bijzonder voorbeeld zijn voor anderen. Anderen zullen hun eigen dromen willen ontdekken en willen volgen.
  5. Je zult je realiseren dat je tot ongelofelijke dingen in staat bent.
    de top bereikenDoor zelf veel aandacht te geven aan je eigen droom en je eigen ontplooiing maak je het mooiste in jezelf los. Je wordt nieuwsgierig naar de grenzen van je mogelijkheden. Eenmaal bij je ‘grenzen’ aangekomen, ontdek je nog veel meer mogelijkheden.
  6. Je gaat steeds meer van jezelf houden.
    Een hele mooie en waardevolle voor jezelf. De energie strooomt. Je bent trots op wat je doet en dankbaar voor wat je kunt en betekent. Een prachtige stimulans voor zelfwaardering.
  7. Je hebt puur plezier en straalt vaak.
    Persoonlijke groei en het gevoel dat je eigen bijdrage er toe doet zorgen voor voldoening. Genieten van alledaagse dingen en dankbaar zijn voor het leven wordt steeds gemakkelijker. De beleving wordt steeds intenser. Jouw plezier zorgt voor plezier bij anderen. En dit krijg je ook terug.
  8. Je voelt een diepe verbinding met het universum.
    De wet van de aantrekkingskracht. Persoonlijk is dit bij mij pas gaandeweg gekomen. Ik heb het gevoel dat ik hierin nog stappen zet die heel bijzonder zijn. Het universum zorgt er voor dat mijn positieve intentie ook zorgt voor mooie dingen die op mijn pad komen. Mogelijkheden die ik zelf niet gezien had, ontvouwen zich voor me.
  9. Je ervaart steeds meer momenten van intens geluk.
    Bijzonderheden die je leven mooi en waardevol maken. Ervaringen die je leven rijker maken. Het gevoel dat het eigenlijk niet mooier kan worden, zo mooi.
  10. Je bent oprecht dankbaar voor wat het leven je geeft.
    Aan het einde van een jaar kun je oprecht zeggen: ‘Dit was mijn beste jaar tot nu toe.’ En tegelijkertijd heb je het gevoel dat het volgend jaar nog veel mooier wordt…

1 opmerking:

  1. Wij hebben het aanbod van de beste autobedrijven, koop en verkoop service. Verkoop van verschillende merkauto’s zoals Volvo, BMW, Mercedes en Volkswagen. Bezoek onze website voor meer informatie.autos kopen

    BeantwoordenVerwijderen